Wednesday, July 25, 2012

semakin hari semakin teruk...




Assalamualaikum wbt wahai sahabat sahabiah sekalian.. Allahuakbar.. Allahuakbar.. Allahuakbar!!! Salam ramadhan kepada semua sahabat sahabiah. Selawat serta salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW.. Allahurabbi, apa dh jd dgn ana ni.. Banyak sgt dosa telah ana lakukan wahai sahabatku. 1 per 1 perbuatan yang ana benci makin dekat ngn ana dan ade yang telah ana buat.. Apa yang ana pertahankan sebelum ini telah ana lupakan.. Ramai juga yg menyatakan ana dh berubah jd makin jahat.. Allah... Ramadan kali ini pun lagi teruk dr tahun lepas. Aku tergolong dalam golongan org yg celaka Ya Allah..


bergaya betul cikgu bujang

Lama sangat xupdate blog, ana pun merindui zaman ana berblog.. mgkin sibuk mendidik generasi akan dtg.. Kepada yg mengenali, yang telah ana sakiti, yang telah ana mainkan perasaan, ana mohon maaf dari hujung rambut hingga ke hujung kaki. Semua telah tertulis rapi oleh Allah dan ana hanyalah pelakonnya.. Moga apa yg ditulis adalah baik utk ana. Untuk sahabat sekalian, doa yg ana bekalkan kpd kalian, dan ana mohon maaf  jika ada salah dan silap. Ana dh bukan ana yg dlu.. byk amalan yg ana dh tglkan. Astaghfirullah.. Ana sedih apa yg berlaku pd diri ana. mohon sahabat semua beri sokongan kpd ana dengan doakan ana kuat..

                                                 dengan anak murid kesayangan


Kenapa ana beritahu ana makin teruk biarlah ana dan Allah je yang tahu sb jika ana certiakan, makin banyak saksi utk kejahatan ana. Ana skrg berada di Banting menjalani pratikum sebagai guru Kimia di SMK Telok Datok.. Alhamdulillah sebulan bergelar guru, pelbagai pengalaman baru ana dapat. Rupanya Allah uji ana sblum ini sb Allah nk tarbiah ana dgn beri ana satu anugerah yg selama ini ana takut untuk terima. Namun sokongan dari seorang hamba Allah yang menyokong, ana terima dgn hati yang terbuka. Di sekolah, pelbagai ragam dan karenah pelajar. Namun pelajar masih lg hormat ana sbg guru mereka. Alhamdulillah.. sepanjang jd guru, terlibat dgn hari sukan, mase 2 sibuk sgt2.. penat dan marah dgn sikap guru senior yg hanya mengarah dan menyerahkan semua kerja pada ana, Allahurabbi, tapi Allah itu adil.. ana terima dgn redha dan bersungguh sungguh buat kerja dan hasilnya, ana mengecapi kemenangan dan kemenangan itu diraikan semua atlet dgn menamakan "Gelombang Cikgu Ammar". Mase terima hadiah, ana menitiskan airmata tp nasib baik pakai spec hitam.. huhuhu... Kenangan yang paling manis dlm menjadi seorang Murrabi.. Semoga semangat ini terus kekal sampai ana mati.. Amin.. Wallahualam Bimurodih..

                                 Anugerah yang diberikan dari Allah setelah berusaha..

Relaxing Music

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...