Monday, July 30, 2012

jujur itu lagi baik..

Assalamualaikum wbt.. Kepada Allah Yang Maha Esa, aku bersyukur sebab Kau masih memberikan apa yang aku perlukan walaupun aku melakukan bertimbun-timbun dosa.. Allahurabbi.. Selawat serta salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW.. Apa yg ana ingin nyatakan disini adalah jujur itu lebih baik..

Kenapa ana nyatakan sedemikian adalah, apabila kita jujur dalam melakukan sesuatu perkara pasti berjaya dan kita pun berlapang dada.. Pada post yg sebelum ni, ana nyatakan zaman bujang ana akn berakhir tidak lama lg.. Maka berpusu-pusu org msg bertanyakan ttg itu. Jadi jujur itu lebih baik, ana membenarkan sahaja apa yg ana katakan.. Walaupun mgkin mengguris hati org lain, tapi percayalah, jika kita jujur, Allah akan buka jalan utk org lain mencari apa yg lagi baik..

Ttg jodoh itu rahsia Allah.. Ana hanya mampu merancang, segalanya Allah yang tentukan.. Jadi jgn salahkan ana ttg pemilihan jodoh ana kerana yg menggerakkan ana adlh Allah.. Cuma cara ana sblum ini mgkin memberikan harapan kepda org lain.. Allahurabbi.. Maafkan ana wahai sahabatku.. Begitu jgk bila menjadi guru, jujur itu lebih baik.. Seorang pelajar bertanyakan soalan matematik pada ana, ana xdapat jwb, dan ana beritahu yg ana xdapat ajar. Ana xmemandai utk ngajar semata mata nk npk pandai dihadapan pelajar. ana rela malu daripada sebarkan ilmu yg salah yg akan digunakan sampai bila2, dan ana dpt saham yg salah.. Allahurabbi..

peace no maksiat n dosa

Kadang2 kita rase ada kala kena menipu untuk selamatkan diri tp itu sementara sahaja.. Lepas ni siapa tahu bahaya yg dtg itu lg besar? Siapa yg dapat selamatkan kita melainkan Allah? Adakah Allah redha dgn penipuan kita? Jadi, walaupun benda yg kita buat itu bnda yg terkutuk, jujur adlah lebih baik. Akan tetapi, jika kita jujur menyebabkan rosaknya sesuatu perkara, maka diam itu lebih baik. Jgn menipu dan jangan memberitahu.. Ana dh berazam untuk jujur dalam semua perkara kerana ana banyak berkias dan banyak menyembunyikan perkara penting menyebabkan makin lama makin teruk.. Jadi ana mohon maaf sgt2 dgn kesalahan ana sebelum ini.. Wallahualam bimurodih..

No comments:

Relaxing Music

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...