Friday, July 27, 2012

perjalananku kian mencabar..

Assalamualaikum wbt. Alhamdulillah ana diberi kesempatan untuk menulis tentang apa yang dilalui.. Selawat serta salam kepada junjungan besar nabi Muhammad SAW..

Ana teringat kata2 seseorang sampai ke hari ini masih tergiang-ngiang dalam kotak fikiran.. Setelah ana sakitkan ati die, die cakap jangan sampai kau merangkak di padang mahsyar untuk mohon kemaafan dari aku.. Allahurabbi.. ana terkedu sb mmg ana banyak sgt dosa dengannya. Kehidupan ana pun makin lama makin hanyut dengan perkara dunia.. jika dulu ana yg menasihati, skrg ni ana pula dinasihati benda yang sama. Ana bukan sombong tp mgkin disaat ana menasihati org, ana ada persaan ujub yg timbul, maka Allah tunjukkan atau Allah balikkan ati ana ini. Wahai Allah, jahatnya aku..

Dalam hidup ana, ana xsuka 3 perkara, dan dlu ana cuba sedaya upaya untuk elakkan diri dari terjebak dalam tiga perkara.. Mmg bukan berdosa jika terjebak tp akan menjerumuskan ana ke arah itu. Setelah ati dibalikkan, dua perkara ana telah lakukan. Allahurabbi.. Tinggal satu perkara sahaja lg untuk ana pertahankan supaya ana dapat kembali semangat dakwah..

Untuk pengetahuan semua, satu lagi kisah hidup ana akan berubah dengan kehadiran insan dari Ilahi yang bakal jadi pendamping hidup dikala susah senang. Setakat ini masih dalam perbincangan dan mungkin zaman bujang ana akan tamat xlama lg. Insan yg muncul dalam istiqarah ana itu mgkn akan menjadi penguat untuk ana  mencari cinta Allah yg masih kabur jika ana bersendirian. Ana harap pilihan ini dtg dari Allah dan tidak menyakiti hati sape2. Selama ini ana masih xde hala tujuan dgn org yg ana cintai.. Maka ana lepaskan untuk kebaikan bersama. Tapi sekarang anugerah itu hadir tanpa disedari.. Semoga ana menjadi contoh teladan kepada generasi yg ign berubah ke arah Islam.. Wallahualam bimuradih..

                     Persembahan puisi oleh Wan Muhammad 'Ammar...

Relaxing Music

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...