Friday, September 14, 2012

Pelangi...

Bismillahirahmanirrahim...

Assalamualaikum wbt.. Segala puji bg Allah yg masih lg menerima taubat hambaNya yg penuh dgn dosa dan noda.. Allahurabbi.. rasa berdosa sgt pd manusia disekeliling aku Ya Rabb.. Mengapa ade saja hati ni yg xpuas hati dengan manusia yang lain.. Adakah hati ni masih jahat dan tidak dihiasi dgn nur Al Quran yg ditinggalkan oleh kekasih agung. 

Hari ni saje je nk update blog tentang pelangi.. Siapa yang xsuka tgk pelangi yang berwarna warni. Allah ni cukup baik, apabila Die menurunkan hujan, kemudian mentari muncul kembali lalu cahaya dibiaskan pada air hujan dan muncul pelangi yang amat indah.. Ana sgt suka pelangi begitu jga dgn kalian kan? Apabila sebut pasal pelangi, semua org akan jadi berbunga-bunga dan tenang perasaannya sb ia simbol pada ketenangan dan kecantikan.

Ana nk sgt tgk pelangi berkembar untuk kedua kali sb ana pernah tgk pelangi tersebut di melaka mase duk di matrikulasi. Dan kali ni ana nk tgk dgn isteri ana nanti insyaAllah sb satu untuk ana dan satu untuk dia.. Mesti tersenyum lau bakal isteri ana baca ni.. Suka la tuu... Macam cerita Nora Elena plak... Dialog dlm cter tu pun ana ingat, "Allah turunkan hujan untuk beri kita pelangi yang indah dan semoga Allah memberi kebahagiaan kepada kita.. 

Akhir sekali, apabila anda melihat sesuatu ciptaan Allah, maka ucapkan Alhamdulillah tanda kesyukuran sb dpt melihat nikmat Allah.. Walaupun kita tidak dapat melihat Allah, namun Allah hadiahkan kita untuk melihat kehebatanNya untuk kita kenal Pencipta kita Yang Maha Agung... I love U Allah... 

 Cikgu pun main air.. gambar di sekolah sebelum mengecat tugu..

No comments:

Relaxing Music

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...