Monday, September 17, 2012

Pelangi.. episod 2

Keluarga Ibnu Hassan yg menjadi tulang belakang ana.. Berkati mereka Ya Allah..

Bismillahirahmanirrahim..

Assalamualaikum wbt.. Selawat serta salam keatas junjungan besar nabi Muhammad SAW. Mood ana amat ok sekarang ni alhamdulillah sb Allah ni sgt baik. Semalam Allah turunkan hujan selebat-lebatnya diiringi kesedihan ana dgn hati yg penuh dgn kebusukan dan kejahatan. Allahurabbi.. Namun Allah hadirkan mimpi yg seronok pd ana. Mimpikan ustaz azhar idrus dan mimpikan yg indah je. Itulah pelangi yg ana mksudkan.

Em asyik tajuk pelangi je blog ni. bosan betul.. hehehe.. Ana pun xthu nape ana suka sgt kt pelangi. Mgkin ana berkongsi minat yg sama dgn bakal zaujah.. Dalam Al Quran juga ade menyebut ttg pelangi sebanyak 7 Kali.. Allahurabbi.. Pelangi disebut (alwan)..Klik disini Ana nk panggil bakal zaujah ana iaitu Aina Alwan.. maksudnya mata yang cantik berwarna warni ( pelangi). Alhamdulillah, semoga urusan perkawinan ana berjalan dengan lancar..

Kepada sahabat2 yg menyokong dan memberi sokongan ana mengalu-alukan kalian semua ke majlis ana cuma ana xofficially umumkan tarikh sebab kad sedang dalam proses penempahan. Cik pelangi pun sibuk dgn belajar dan ana xnk ggu die punya pelajaran. Kepada para pembaca, ana sekadar berkongsi suka duka dalam bergelar hamba Allah yg diredhai.

Ana selalu menulis apa yang ana rasa perlu kerana ana xnk ada lg fitnah atau cerita kurang enak untuk didengar. Ana bukan nk agungkan bakal isteri ana tp ni kenyataan yg ana hadapi. Cik pelangi ni mmg amat sabar dan tabah. Dia mampu buat keputusan dgn baik dan mampu menasihati ana walaupun ana ni terlalu tinggi egonya. Setiap nasihat yang disampaikan ana akan baca dan baca sampai Allah buka pintu hati ana untuk berlapang dada dgn semua dugaan

Kepada sahabat2 yang masih takut untuk menyuarakan hasrat untuk berkawin, tidak usah takut kerana apabila niat kita betul pasti Allah bantu. Sblm ni ana susah n tkt nk beritahu umi tp apabila ana dah set matlamat ana, semua jadi mudah walaupun pada awalnya umi xsetuju. Apabila dipujuk, semua jd mudah.. Ana yakin apabila kesusahan yg kita hadapi pada awalnya pasti ada kesenangan. Sekarang umi pulak tanya baju pengantin nak warna apa, hantaran macam mana, cincin nati cari kat kelantan ye dgn umi nnti. Ana cukup terharu.. Jika soal duit yg dirisaukan, percayalah, jika kita yakin dgn Allah, xde sebarang masalah pun.

Pesan bakal biras ana (suami kpd kakal bakal isteri ana), tetapkan tujuan kita kawin iaitu ada tiga, jika tujuan ni btul maka bantuan Allah akan tiba dr arah yang xdisangka-sangka. Yang pertama adlh, ikut sunnah nabi, kedua nak elakkan maksiat dan ketiga adlah nk ramaikan umat nabi Muhammad. Ini pesanan yg ana akan igt sampai bila2 dan ini jugalah penguat cinta ana pd Allah dan rasul. Selain 2, hubungan dgn keluarga ana makin rapat sb dan rase tggjawb sbg seorang suami.

Ana harap perkawinan ni kekal sampai ke syurga dan ana nk cik pelangi akan menemani ana sampai akhir hayat ana dalam memperjuangkan agama Allah.. Takbir!!! ALLAHUAKBAR!!!!

10 comments:

Aina Mardiah Basri said...

insyaAllah...aminnn...moga dikurniakan anak2 yang soleh & solehah..persiapkan diri untuk m'jd suami soleh acuan al quran..cinta kerana Allah :)

Nora_Aniza said...

sedak ore nak nikoh..piewwit,, semoga segala urusan berjalan dgn lancar, amiiiinnnn...

Muslimin Ibnu Hassan said...

huhuhu.. terima kasih aina mardiah, doakan kami dapat jadi suami isteri yg diberkati tau. Jemput ke rumah tau.

Muslimin Ibnu Hassan said...

raja noraniza, mari dumoh nti deh. xmari siap la.. hehehe..

Aina Mardiah Basri said...

insyaAllah dtg..mesti kena datang :)

cart kartika said...

tahniah.. semoga bahagia dan hubungan dberkati allah s.w.t..

Nora_Aniza said...

amar ajak sungguh ke ajak2 ayam.. kalau ajak ayam biar saya hantar ayam2 saya..hehehe

Muslimin Ibnu Hassan said...

thanks ye ika.. nti jemput la kerumah. kad akan dhantar atau di tag di fb sb xsmpat nk p rumah. Raja noraniza, htr ayam masak merah molek jgk. mari deh

Anonymous said...

salam ya akhi.. ana selalu juga membaca blog anta. walaupun anta xknal ana tp ana knal anta mlalui kwan ana. tp akhir2 ni macam diari pula ana rasa.. dimana kata2 dan dkwah yg anta sampaikan sblumini? jangan mudah menghebohkan cinta jika belum lagi sah menjadi tunang...

Muslimin Ibnu Hassan said...

Alhamdulillah, teguran yang baik untuk ana. Dlm cinta yg ana nyatakan, ada dakwah yg tersirat. Namun mgkin perlukan pencerahan. Terima kasih kerana ingatkan ana. Untunk pengetahuan semua, dia sudah sah jd tunang ana dan 4 bulan lg kami akan kawin insyaAllah..

Relaxing Music

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...