Wednesday, August 1, 2012

Adakah aku jahat???


Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum wbt kpd para sahabat n sahabiah ana yg membaca yg bosan ini.. Alhamdulillah, Allah masih kurniakan apa yg ana pelukan. Sedikit pun tidak kurang.. Baiknya Allah kita semua. Selawat serta salam kpd Nabi Muhammad SAW.. Mari kita doakan kpd saudara kita kt Rohingya, Syria, Palestin dan seluruh dunia dgn mensedekahkan Al Fatihah agar Allah menghantar 1 betalion malaikat untuk menghancurkan musuh2 Allah..

Hari ini ana terlebih emosi kerana terlalu banyak yang ana pk. Semakin dkt ana dgn hari pertunangan ana, semakin sebak dan semakin rase diri ni lemah dan serba xkena. Bukan kerana mslh dgn pertunangan ana, ttpi dgn org yg pernah ana sakiti kerana ana terlalu ikutkan nafsu dan terlalu bnyk bg harapan. Apabila Allah tetapkan jodoh dgn org lain, ana rasakan ana telah lakukan kesalahan yg amat besar kerana terpaksa tglkan apa yg telah ana mulakan. Hati mana yg tidak sakit dgn apa yg berlaku. Tp ana kuatkan diri supaya melenyapkan ksilapan ini dgn perkahwinan di usia muda. Ana nk jaga nafsu supaya disalurkan pada yg halal dan biarlah ana dan bakal isteri mmpu menggapai cinta Allah bersama kerana ana xmampu untuk mencapainya seorang diri. Pastinya jodoh ana ini Allah dh aturkan dari azali lg.

Kejahatan yg pernah dilakukan hanya terampun apabila org yg disakiti memaafkan diri ini. Dosa dgn Allah amat mudah untuk Allah ampunkan, tetapi dosa dgn manusia perlukan kemaafan dari tuan punya badan. Maafkan diri ini atas kekhilafan dan kejahatan yg dilakukan. Diri ini masih bertatih dalam menjadi pendakwah dan menjadi muslimin sejati yg didambakan oleh muslimah sejati. Bukan ana mengejar muslimah yg sempurna kerana ana juga tidak sempurna, tetapi biarlah bakal isteri ana ini menjadi penyejuk ati dan setakat ni Alhamdulillah, tenang hati ini bila berbicara tentang dirinya. Moga Allah tidak menguji ana sekali lg dgn kehadirannya dlm hidup ini.

Dirinya hadir disaat ana tewas dalam ujian untuk mencari Allah dgn persekitaran baru ini, penuh cabaran utk sebarkan dkwah, maka disaat ana jatuh, Allah tlg ana dgn membangunkan ana dr lena yg panjang dgn maksiat yg dibuat. Moga urusab pertunangan dan perkhwinan ini berlangsung dgn berkat dan redha Allah. Walaupun kenduri ditangguhkan sehingga kerja, majlis akad nikah akan dihadiri keluarga terdekat sahaja. Jika ada rezeki, ana jemput semua ke majlis ana nanti.. Semoga Allah berkati ana dan insan yg dipilih oleh Allah ini sampai akhir hayat. Moga sahabat yg tahu ttg kejahatan ana, memaafkan ana, melupakan kejahatan itu dan memulakan hidup baru. Dengan ini, ana sedekah umur ana untuk kalian yg pernah disakiti, semoga umur ini menjadikan kebajikan untuk kalian. Doa ana sentiasa kepada kalian.. Wallahualam bimurodih..

No comments:

Relaxing Music

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...